PŘEDMLUVA
Říká se, že když chce člověk pána Boha rozesmát, tak má začít plánovat do budoucna.
I já jsem plánovala, že začnu v dubnu se stavbou kolejiště. Tak tohle se bohužel odkládá.
Již delší dobu mám zdravotní problémy s loktem na pravé ruce, no a situace dospěla do té podoby, že se stav stále horší a tak lékař rozhodl že se to musí řešit operativně. 
Čeká mne tedy operace, rehabilitace ... a pak se uvidí jak na tom budu. Pevně věřím, že vše proběhne dobře a ještě letos se stavbou kolejiště budu moci konečně začít. 
Strašně se na to těším. 
Všem se tedy omlouvám za zpoždění toho, co jsem tu slíbila a prosím o pochopení.
Všem moc děkuji!

KOLEJIŠTĚ 0 - 1:45

Úvodem

Ke kroku postavit si doma nulkové kolejiště jsem se rozhoupávala dlouhou dobu. Kdyby záleželo jenom na mě, už tu bylo dávno. Ale manžel pro můj koníček neměl absolutně pochopení a pokládal jej za zcela promarněný čas a hlavně promrhané peníze. "Zbláznila jsi se? Budeš utrácet za něco, s čím si hrají malé děti? Víš co by za to bylo piv?" Slyším jeho neustálé průpovídky stále před sebou, čímž i mimo jiné neustále narážel na to, že by se mu finančně nedostávalo na jeho největší koníček a smysl života - téměř denní vysedávání v hospodě s kamarády. Dokud byly doma děti, tak jsem to neřešila. Ty ale dospěly, vylétly z hnízda a přišel čas si i po padesátce udělat jasno a určit priority pro zbytek života. A tak jsme si je určili. Dnes již bývalí manžel zůstal dál u svého tekutého koníčka, no a já se budu věnovat tomu, s čím si hrají malé děti. Dojde tedy i ke stavbě kolejiště, v horizontu nejbližších měsíců s tím chci začít. Kolejiště 350 x 150cm zabere téměř polovinu obývacího pokoje který má rozlohu 600 x 400cm.


Než začnu cokoli psát, prosím o vaši shovívavost a pochopení. Nejsem modelářka. Do skutečného modeláře mám hodně daleko a tak výsledek mé práce bude možná pro někoho hodně průměrný, možná až úsměvný, Ale dělám to hlavně pro to, že mne to baví a krásně si u toho odpočinu. Možná že si tím chci dokázat, že i ženská má určité manuální schopnosti a je schopná se v tomto alespoň částečně přiblížit chlapům, kterým je to od přírody více dáno.

Tato rubrika bude otevřená pochopitelně dlouho, stavba kolejiště je vzhledem k mému časovému vytížení jako vlakvedoucí na dráze běh na hodně dlouhou trať.

 
I. - FÁZE PŘÍPRAV.

Nejprve chci napsat, že jsem se rozhodla postupovat následovně.

Se stavbou vlastního kolejiště nezačnu dříve, než budu mít doma ke stavbě naprosto vše potřebné. Ono se samozřejmě ještě dodatečně během stavby něco určitě najde, ale to co mám v plánu chci mít doma do posledního šroubku.  

Kolejiště bude o rozměrech 3500 mm. x 1500 mm. přístupné ze všech stran.

Bude použito celkem 77. kusů kolejiva různé délky a 11. výhybek, vše od ETS. Na kolejišti bude celkem 12. staveb a zatím přesně neurčený počet stavebních, krajinných a dopravních doplňků.

Rozpis kolejiva ETS.

Výhybka pravá    - délka 24cm. - kat.čís. 653. - 5x.
Výhybka levá       - délka 24cm. - kat.čís. 654. - 6x
Kolej rovná          - délka 24cm. - kat.čís. 611. - 20x
Kolej rovná          - délka 12cm. - kat.čís. 612. - 10x
Kolej rovná          - délka  6 cm. - kat.čís. 613. - 10x
Kolej rovná          - délka 3,6cm.- kat čís. 614. - 4x
Kolej oblouková - délka 24cm. - kat.čís. 631. - 31x
Kolej oblouková - délka 12cm. - kat.čís. 632. - 2x

Stavby:

budou dřevěné skládačky od firmy Walachia. Jsou v měřítku (kromě nádraží které je jediné 1:45) 1:32, budovy proto budou sníženy o jedno až dvě stavební pole (dle celkové výšky budovy) k vyrovnání měřítek. Dřevěné stavby mi přijdou estetičtější než plechové s litografickou povrchovou úpravou, nemluvě o obrovském finančním rozdílu.

Rozpis staveb Walachia : 

(míry jsou uváděny takto - délka x šířka x výška) 

Chaloupka     - 15x10x12  -  kat.čís. 1.
Chalupa         - 22x15x15  -  kat.čís. 2.
Usedlost        - 34x18x18  -  kat.čís. 3.
Seník              - 16x16x15  -  kat.čís. 7
Kovárna         - 22x15x17  -  kat.čís. 8.
Zvonice          -   9x  9x17  -  kat.čís. 9.
Stodola          - 34x18x18  -  kat.čís. 10
Žel. stanice    - 24x16x13  -  kat.čís. 11.
Kostel             - 23x16x24  -  kat.čís. 12.
Kolna              - 34x18x19  -  kat.čís. 17.
Samota          - 24x20x15  -  kat.čís. 18.
Nádraží          - 40x18x28  -  kat.čís. 36.

Součástí kolejiště bude již hotové diorama "Nádraží Lhota", které jsem postavila na jaře 2016, které se zabuduje do panelu a stane se tak jeho součástí. K tomuto diorama se položí ještě jedna průjezdná kolej, pět koncových a devět výhybek.

           
Stavby budou dřevěné skládačky od firmy Walachia. Jsou v měřítku (kromě nádraží které je 1:45) 1:32,budovy roto budou sníženyo jedno až dvě stavební pole (dle celkové výšky budovy) k vyrovnání měřítek. Dřevěné stavby mi přijdou estetičtější než plechové s litografickou úpravou, nemluvě o obrovském finančním rozdílu.
           

 


Hotové diorama "NÁDRAŽÍ LHOTA" 855x335x22 mm. bude součástí kolejiště

/album/hotove-diorama/k1024-001-jpg6/
/album/hotove-diorama/k1024-002-jpg6/
/album/hotove-diorama/k1024-003-jpg6/
/album/hotove-diorama/k1024-004-jpg6/

—————


Figurky lidí a zvířat v měřítku 1:43 na celém kolejišti budou od německé firmy Preiser. 

Osvětlení, tedy drážní lampy a pouliční světla si vyrábím sama.

Motorová i nemotorová silniční vozidla jsou kovová či plastová, v měřítku 1:43 od různých výrobců.

Posypové materiály různých druhů, travnaté koberce a stromy jsou zakoupeny od různých výrobců.

Další doplňky pro kolejiště 0 si vyrábím sama. 

Použité materiály na stavby jsou : akvarijní drť, plastové podložky pro modelování, špejle, krbové zápalky, kancelářské spony, brčka, vteřinové lepidlo, barvy Agama - akryl a různé věci které se najdou v domácím "vrakovišti".


Další již hotové doplňky vlastní výroby, které budou použity na kolejišti. Pro porovnání velikosti jsem přiložila figurku Preiser v měřítku 1:43.

/album/dalsi-jiz-hotove-doplnky-pro-kolejiste/k1024-017-jpg4/

/album/dalsi-jiz-hotove-doplnky-pro-kolejiste/k1024-018-jpg4/

—————


PLÁN KOLEJIŠTĚ 0 - 1:45

/album/plan-kolejiste-0-1-45/k1024-001-jpg8/
/album/plan-kolejiste-0-1-45/k1024-002-jpg8/

—————


Na této rubrice se dále pracuje !

Děkuji za vaše pochopení.

PETRA RUDOLFOVÁ